Patient med sundhedsforsikring

Du er forsikringspatient, når du har en sundhedsforsikring. Det kan være en sundhedsforsikring, du selv har tegnet, eller det kan være gennem dit arbejde eller din pension for eksempel.

Som forsikringspatient har du to store fordele:

Du bliver behandlet uden ventetid

Du får behandlingen betalt gennem din sundhedsforsikring

Inden du får foretaget undersøgelse eller behandling hos os, er det vigtigt, at du kontakter dit forsikringsselskab for at være sikker på, at de accepterer at betale for din behandling hos os.

Samarbejde med forsikringsselskaber

Solbjerg Klinik samarbejder med blandt andet Dansk Sundhedssikring og PFA. Som kunde hos Danica Pension og Top Danmark har du også mulighed for at blive henvist her til. 

De forskellige forsikringsselskabers betingelser varierer meget, så læs din police eller klik ind på forsikringsselskabets hjemmeside for at finde ud af, hvordan dit forsikringsselskabs betingelser og procedurer fungerer.

Sådan forholder du dig, hvis du har sundhedsforsikring

Kontakt først dit forsikringsselskab og få accept af, at de vil betale udgifterne til en undersøgelse.

Udfyld skadesanmeldelse fra forsikringsselskabet.

Bestil tid til en undersøgelse ved os på telefon 50 58 20 32 og tryk 2.

Når du kommer til undersøgelsen: Medbring forsikringsselskabets betalingsaccept, hvis du har modtaget den fra forsikringsselskabet og relevant information, tidligere undersøgelser mm.

Når forløbet er afsluttet sendes regningen for undersøgelsen og evt. behandlingen af os direkte til dit forsikringsselskab sammen med kopi af journalen. Vi sender også journalen til den egen læge.

Hvis du skal behandles eller opereres

Vi sender en kopi af din journal til dit forsikringsselskab, som herefter skal godkende prisen for behandlingen eller operationen. Vi giver en tid til behandling, som kan fastholdes, hvis forsikringsselskabets accept til betaling er givet på det aftalte tidspunkt.  

Bemærk, at den beskrevne procedure ikke glæder alle forsikringsselskaber.